Υ.Α.Π. - Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής

Greek Dutch English French Italian Russian Spanish

Διαδικασία έκδοσης πιστοποιητικών για Πολίτες

Βήμα 1. Εγγραφή του χρήστη στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης «ΕΡΜΗΣ» και ενεργοποίηση του λογαριασμού του

Ο τελικός χρήστης θα πρέπει να εγγραφεί στην Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» σύμφωνα με τον σχετικό οδηγό (για την ενεργοποίηση του λογαριασμού δεν αρκεί μόνον η εγγραφή, αλλά και η ενεργοποίηση του λογαριασμού μέσω των οδηγιών του επιβεβαιωτικού e-mail που θα σταλεί κατά την εγγραφή του χρήστη από την ηλεκτρονική διεύθυνση αποστολής Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε).

 

Βήμα 2. Υποβολή Αίτησης για ψηφιακά πιστοποιητικά στην Εθνική Πύλη Δημόσιας Διοίκησης «ΕΡΜΗΣ»

Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» ► Συνδεθείτε ► Πίνακας Ελέγχου ► Διαχείριση Ψηφιακών Πιστοποιητικών ► ΥΠΟΒΟΛΗ

 

Βήμα 3. Μετάβαση σε ΚΕΠ

Ο πολίτης θα μεταβεί στο ΚΕΠ προκειμένου να πραγματοποιηθεί η φυσική του ταυτοποίηση και η έγκριση του αιτήματος για χορήγηση ψηφιακών πιστοποιητικών.

Για την έκδοση των προσωπικών ψηφιακών πιστοποιητικών, ο πολίτης θα πρέπει να προσκομίσει τα ακόλουθα:

α) Αίτηση - υπεύθυνη δήλωση για την έκδοση των πιστοποιητικών όπου θα πρέπει να αναφέρεται το όνομα του εκπροσώπου και για το e-mail που ορίζεται ως υπεύθυνος και διαχειριστής των πιστοποιητικών αυτών (υπεύθυνη δήλωση)

β) Απλό φωτοαντίγραφο του εγγράφου ταυτοποίησης (π.χ. απλό φωτοαντίγραφο ΑΔΤ ή διαβατηρίου νέου τύπου ή διπλώματος οδήγησης).

γ) Εκκαθαριστικό σημείωμα εφορίας ή Α.Μ.Κ.Α. σε περίπτωση που ο πολίτης επιθυμεί να εγγραφεί και σε άλλες υπηρεσίες που πραγματοποιούνται μέσα από την Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» και για τις οποίες απαιτούνται τα συγκεκριμένα στοιχεία.

δ) Την ΑΔΔΥ (στην περίπτωση έκδοσης πιστοποιητικών σκληρής αποθήκευσης).

Κατά την επίσκεψή του στο ΚΕΠ, ο πολίτης θα πρέπει να έχει προμηθευτεί την απαιτούμενη ΑΔΔΥ, εφόσον επιθυμεί να αποκτήσει ψηφιακή υπογραφή η οποία επέχει θέση ιδιόχειρης υπογραφής, τόσο στο ουσιαστικό, όσο και στο δικονομικό δίκαιο.

Η λίστα με τις ΑΔΔΥ που έχουν ελεγχθεί ότι λειτουργούν σωστά με την υποδομή δημοσίου κλειδιού και επιπροσθέτως με το CMS (Intercede myID) του ΕΡΜΗ θα τη βρείτε εδώ.

 

Βήμα 4. Επίσκεψη στο δικτυακό τόπο της Υ.Α.Π. ► Εργαλεία για την προετοιμασία του υπολογιστή του.

(Οδηγίες εγκατάστασης-παραλαβής ψηφιακών πιστοποιητικών).

 

Βήμα 5. Αποθήκευση των ψηφιακών πιστοποιητικών στην ΑΔΔΥ του χρήστη.

Εθνική διαδικτυακή πύλη «ΕΡΜΗΣ» ► Συνδεθείτε ► Πίνακας Ελέγχου ► Διαχείριση Προσωπικών Ψηφιακών Πιστοποιητικών ► Σημειώστε τον προσωπικό μυστικό κωδικό ► Τσεκάρετε και τις 3 επιλογές ► ΕΚΔΟΣΗ ► Επιλέξτε τον τύπο της ΑΔΔΥ που διαθέτετε ► Πληκτρολογείστε το username σας και τον προσωπικό μυστικό κωδικό ► Τοποθετήστε το usb token στη θύρα ► Πληκτρολογήστε το pin της ΑΔΔΥ ► ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ της ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.